Callcentrum dopravních informací Global Assistance
Pomoc motoristům v orientaci na silnicích zajišťuje Callcentrum Dopravních informačních systémů GA, které pracuje nepřetržitě 24 hodin denně, 365 dní v roce na telefonním čísle 800 1220 12. Tato bezplatná linka je určena také Vám nebeským andělům pro získávání informací od vás z ptačí perspektivy. Operátoři Call centra jsou kvalifikovaní odborníci, kteří jsou připravení všem volajícím pomoci se orientovat na jejich cestě pomocí digitální mapy s mnoha vrstvami orientačních bodů jako jsou velká nákupní centra, čerpací stanice, exity a sjezdy z dálnic a rychlostních komunikací a další.V nouzové situaci i v běžném provozu řada motoristů ani netuší kde zrovna jsou.
Call centrum je vybaveno moderní digitální telefonní ústřednou Alcatel Omni PCX Enteprise. Pro telefonní číslo 800122012 máme za účelem dalšího upřesnění a tím kvalitnějšímu zpracování dopravních informací připojeno zařízení umožňující nahrávání a pozdější poslech hovoru. Zároveň automaticky vytváří statistiku volání a vytížení linek všech operátorů. Každé pracoviště je vybaveno digitálním telefonním přístrojem s náhlavní soupravou. Ústředna automaticky zpracovává hovory a rozděluje je na jednotlivá pracoviště operátorů. V případě,že je v daném okamžiku více hovorů, než operátorů, ústředna informuje volající o této situaci a zařadí je do hlasového záznamníku odkud jsou postupně jejich hovory přepsány do podoby dopravní informace. Callcentrum je postaveno kapacitně tak, že je v případě potřeby možné jej variabilně dále rozšiřovat.
Callcentrum DIS GA pro evidenci všech dopravních informací používá unikátní pro nás vyvinutý redakční systém eRDIS verze 5.0, který komplexně řeší potřeby zpracování a šíření dopravních informací pro média a další odběratele včetně distribuce dynamické navigace do vozidel pomocí RDS TMC.
Pro kvalitní zpravodajství potřebujeme zejména:
Zásady práce Call centra:
- přesný čas zjištění
- typ události
- kolona, nehoda, požár, práce na silnici s kolonou...
- místo poruchy nebo nehody
- upřesnění místa problému číslem komunikace (víte-li ho)
- doplňující orientační body (čerpací stanice, obchodní centra...)
- údaje o směru nehody k nejbližšímu městu či objektu
- zasahuje-li do protisměru či ovlivňuje více pruhů,krajnice, nájezd, stoupací či jízdní pruh
Co vy můžete z nadhledu upřesnit
- popis situace a hlavně okolních příjezdů (to je přesně to co není běžně k vidění)
- počty vozidel v místě nehody (odborným odhadem)
- délka kolony ze všech směrů a možnosti objížďky, pokud existuje
- informace o přítomnosti Policie, hasičů, záchranné služby, vrtulníku ....
- předpokládané zdržení
- stupeň dopravy (vysvětlení pojmu v samostatném článku )ZDE
Zásady práce Callcentra
- nepřetržitý provoz
- rychlá orientace v mapách a redakčním dopravním systému
- pomoc volajícímu při orientaci v mapě a získání pro nás potřebných informací
- trvalá a vysoká kvalita poskytovaných služeb zaměřená na nejširší dopravní zpravodajství z celého území ČR
CO SE NEDOZVÍME TO NEVÍTE ZA VOLANTEM !
